fbpx

اهمیت آموزش بین‌المللی در دولت آمریکا

اهمیت آموزش بین‌المللی در دولت آمریکا:

(بیانیه مشترک وزارت امور خارجه و وزارت آموزش ایالات ‌متحده آمریکا)

ایالات متحده آمریکا با بیش از 5000 دانشگاه و موسسه آموزشی، امکان تحصیل را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. انعطاف‌پذیری بالای برنامه‌های آموزشی این کشور، یکی از دلایلی است که سالانه هزاران دانشجو از سراسر دنیا جذب مؤسسات آموزشی آمریکا می‌شوند.

موفقیت و پیشرفت از اهداف والای دولت آمریکا می‌باشد.

در دنیای امروزی موفقیت تمام کشورها به هم گره خورده است. دیگر تنها زمانی می‌توان از عهده‌ی بحران‌های جهانی‌ای مانند همه‌گیری ویروس کرونا، گرم شدن کره‌ی زمین، انقراض گونه‌های حساس جانوری و…. برآمد که تمام کشورها دست به دست هم دهند و برای بهتر شدن اوضاع تدبیری بیندیشند. دولت آمریکا این اصل مهم را درک می‌کند و همواره به دنبال بهبود روابط بین‌المللی خود با دیگران است.

 وزارت امور خارجه و وزارت آموزش ایالات متحده آمریکا، آموزش بین‌المللی را یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت و پیشرفت می‌دانند، چرا که طبق گفته‌ی آنان، دانشجویان کنونی رهبران آینده هستند، این دو نهاد آمریکایی به منظور تأکید بر اصل آموزش بین‌المللی در بیانیه‌ای مشترک به اهمیت این موضوع اشاره‌کرده‌اند.

وزارت امور خارجه و وزارت آموزش ایالات متحده آمریکا پیشرفت در عرصه‌های تجاری، کاری، اکتشافات علمی و نوآوری، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، هنری، زبانی و… را در راستای تعامل دانشجویان، محققان، دانشمندان و اساتید سراسر دنیا میسر می‌دانند چرا که این تعامل باعث افزایش محدوده‌ی دید افراد می‌شود.

طبق این بیانیه، آموزش بین‌المللی در یک معامله‌ی برد-برد، نه تنها باعث پیشرفت دانشجویان بین‌الملل می‌شود، بلکه در چند بخش عمده باعث پیشرفت و تکامل آمریکا نیز می‌شود؛ به همین دلیل هم این نوع از آموزش جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌های این کشور دارد:


  1. بهبود امنیت ملی آمریکا:

“آموزش بین‌المللی به امنیت ملی آمریکا کمک می‌کند.”

مطمئناً آموزش بین‌المللی، روابط بین‌المللی را گسترش می‌دهد و همین عامل سبب افزایش حسن نیت، درک متقابل و در نتیجه افزایش امنیت می‌شود. از ابزار موجود برای تحقق آموزش بین‌المللی می‌توان به تحصیل دانشجویان خارجی در آمریکا، تحصیل دانشجویان آمریکایی در کشور خارجی، مشارکت دانشگاه‌ها، مبادلات مجازی و… اشاره کرد.


  1. بهبود اقتصاد آمریکا:

 آموزش بین‌المللی در زمینه‌های اقتصادی، کارآفرینی و نوآوری به دولت آمریکا کمک بسیار زیادی می‌کند. دانشجویان بین‌المللی در سال 2020 بیش از 39 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا کمک کرده‌اند و همین موضوع حدود 415 هزار شغل آمریکایی را تقویت کرده است.

 


  1. کمک‌رسانی به جامعه و دانشجویان آمریکایی:

آموزش بین‌المللی به دانشجویان آمریکایی کمک می‌کند تا:

  •       وابستگی و ارتباط نظام‌های جهان به هم را راحت‌تر درک کنند.
  •       خلاقیت و نوآوری آن‌ها در زمینه‌های علمی و هنری افزایش پیدا کند.
  •       مهارت تفکر نقادانه‌ی خود را بهبود ببخشند و از قضاوت یک‌طرفه پرهیز کنند.
  •       با طرز فکر و تجارب دیگر مردم جهان آشنا شوند.
  •       مهارت‌های اجتماعی_ احساسی خود را بهبود ببخشند.
  •       با شرایط مختلف خود را وفق بدهند و انعطاف‌پذیری بیش‌تری داشته باشند.

  1. بهبود کسب‌وکار های آمریکایی:

دانشجویان بین‌الملل، دیدگاه فکری کسب‌وکارهای آمریکایی را گسترش می‌دهند و مهارت‌های زبانی و آموزش‌های علمی را بهبود می‌بخشند.

یکی از به روزترین مثال‌هایی که اهمیت آموزش بین‌المللی را یادآور می‌شود، تولید ویروس کرونا است. به واسطه ی تلاش شبانه روزی دانشمندان سراسر جهان بود که در نهایت راه‌حلی برای مبارزه با این ویروس پیدا شد.

آمریکا بسیاری از موفقیت‌های تاریخ خود را مدیون دانشجویان بین‌المللی می‌داند. ایالات متحده آمریکا تاکنون توانسته است به دلیل وجود آموزش بین‌المللی از عهده‌ی بحران‌هایی مانند حادثه 11 سپتامبر، چالش‌های اقتصادی، حملات سایبری، تغییرات شدید آب و هوایی، ویروس کرونا و… بر بیاید. به همین دلیل این کشور به تداوم روابط بین‌المللی اصرار می‌ورزد.

کشور آمریکا با ارائه‌ی گزینه‌های بیشمار امکان تحصیل را برای دانشجویان بین‌الملل فراهم می‌کند و تا کنون بیش‌ترین میزان جذب دانشجو از سراسر جهان را داشته است. این کشور همواره در تلاش است تا با سیاست های انعطاف‌پذیر خود به بهترین شکل میزبان افرادی باشد که برای تحقق رویای موفقیت، تلاش می‌کنند.

 

 

 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved