fbpx

انگیزه دادن به خود

انگیزه دادن به خود

چگونه برای پیشبرد اهداف خود در زمانهایی که انگیزه اتان را از دست داده اید، انگیزه ایجاد کنید؟

به سختی کار فکر نکن!

برای ایجاد انگیزه در زمان کار کردن تنها یک راه وجود دارد و آن هم سخت نگرفتن کار است. شما باید به انجام دادن آن کار به عنوان راهی برای رشد و تعالی خود نگاه کنید .این دید، باعث می شود شما از خود به رضایت برسید. به سخت و دشواری و یا پایان کار توجه نکنید؛ تنها آن را به خوبی انجام دهید. خواهید دید که کار برایتان بسیار آسانتر از چیزی که فکر می­کردید شده است.

اهداف خود را به خرده اهداف کوچک تقسیم کن!

سوراخ کوچک پیراشکی به خاطر اینکه خوردن آن را راحت تر کرده است بسیار دوست داشتنی است. شاید تا قبل از این اصلا به آن سوراخ کوچک فکر هم نکرده بودید. حتما نباید کارهای خارق العاده ای انجام دهید. اهداف جسورانه داشته باشید و آنها را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید؛ با رسیدن به اهداف کوچک در شما حس موفقیت و انگیزه به وجود خواهد آمد.

برداشتن قدم اول در هر کاری بسیار دشوار به نظر می رسد. برای همین بهترین کار برای غلبه بر این ترس و شروع کردن، ریز کردن هدف به اهداف کوچکتر است.

مطالعه روزانه فراموش نشود!

صبح زود را به مطالعه اختصاص دهید! قبل از بیدار شدن دیگران از خواب! حداقل یک ساعت از شبانه روز خود را به مطالعه و یادگیری اختصاص دهید؛ یا با زمان کمتر مثلا بیست دقیقه شروع کرده و در طول هفته آن را افزایش دهید. سریعترین راه رسیدن به موفقیت مطالعه است. مطالعه علاوه بر تاثیر بر روند پیشروی در اهداف شما، باعث ایجاد انگیزه نیز خواهد شد.

برای خود زمان محدودیت ایجاد کن!

استفاده از فضای مجازی گاهی تمام وقت شما را خواهد گرفت اگر خود را در استفاده از آن محدود نکنید.

کارآفرینان معمولا در بین ساعات اداری 8 تا 5 عصر استفاده ی خود را از این فضاها محدود می­کنند. سعی کنید یک زمان ثابت را برای این کار در نظر بگیرید. مثلا هر روز بعد از گذشت ساعت 8 عصر پاسخ هیچ ایمیلی را نخواهید داد، این باعث می شود ساعات کاری پربار و با تمرکزی را داشته باشید. سعی کنید کارهای کم اهمیت را از لیست روزانه خود حذف کنید .با اینکار برای کارهای با اهمیت تر تمرکز و دقت بیشتری خواهید داشت.

فقط انجامش بده!

به محض فکر کردن به انجام دادن کاری آن را سریع انجام دهید! البته به شرط مهیا بودن شرایط!

به افکار مزاحم توجه نکنید و با ذهنی خالی از این افکار مانند یک ربات شروع به انجام دادن کار کنید! شاید سخت به نظر برسد اما نتیجه ی خوبی خواهد داشت! با تمرکز کارهایتان را انجام دهید .

پیروزی ات را جشن بگیر!

هیچ وقت موفقیت های کوچکتان را نادیده نگیرید! حتی گاهی برای به دست آوردن کوچکترین دستاورد برای خود پاداشی کوچک در نظر بگیرید.این کار باعث ایجاد انگیزه و شوق در شما خواهد شد تا برای رسیدن به اهدافتان مصمم تر عمل کنید!

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved