fbpx

انتخاب و قرار دادن عکس در رزومه

انتخاب و قرار دادن عکس در رزومه

اینکه الزام است که در رزومه عکس بگذارید یا نه مشخص نیست. با توجه به جایی که قرار است برای آن رزومه ارسال کنید اقدام کنید. اما انتخاب عکس برای رزومه هم آدابی دارد که با هم در این مطلب مرور خواهیم کرد:

 ارسال رزومه اگر برای یک شرکت تبلیغاتی باشد باید  عکسی را به فایل خود ضمیمه کنید که کمتر جدی باشد، لبخند داشته باشید یا لباسی غیر رسمی به تن داشته باشید؛ اما اگر قصد دارید در یکی از شعبه‌های بانک استخدام شوید باید عکسی مطابق با قوانین و شرایط کاری آن‌ها در رزومه خود قرار دهید. عکسی که در رزومه کاری خود قرار می‌دهید می‌تواند خلاقانه باشد و مطابق با شرایط کاری خاصی که دنبال می‌کنید انتخاب شود.

عکس رزومه و محافظه کاران سنتی

افراد سنتی معتقد هستند گذاشتن عکس در کنار سوابق و مشخصات تنها برای مدل‌های تبلیغاتی، هنرپیشه‌ها و خواننده‌ها مجاز و حتی می‌توان گفت اجباری است. زیرا چهره این افراد در نوع کاری که انجام می‌دهند تأثیرگذار است و برای افراد عادی  نیازی نیست.

این افراد معتقد هستند چهره و ظاهر افراد نباید روی درخواست کاری آن‌ها، پذیرفته شدنشان در کار و توانایی‌های آن‌ها تأثیر بگذارد. کارفرما باید افراد را بر اساس توانایی‌هایشان دسته‌بندی کند، نه جذابیت ظاهری آن‌ها. این مسأله بسیار مهم است، اگر همچنان تمایل دارید در رزومه عکس داشته باشید باید با دقت بسیاری این عکس را انتخاب کنید. به‌طور قطع انتخاب کارفرما بدون دیدن چهره شما کار سخت و چالش‌برانگیزی است اما اگر به توانایی‌ها و مهارت‌های خود مطمئن هستید، نباید نگران این مسأله باشید.

نظر بسیاری از افراد شاغل جامعه همچنان این است که داشتن عکس به همراه سوابق نمی‌تواند تأثیر مثبتی روی استخدام فرد داشته باشد. بیشتر مدیران منابع انسانی مخالف قرار دادن عکس روی برگه سوابق کاری هستند. به همین خاطر باید هنگام رزومه نویسی بیشتر دقت کنید و در صورتی که تصویر شما روی فایل می‌تواند به استخدام شدن شما کمک کند، تصویر مناسبی را انتخاب کنید و در فایل خود قرار دهید.

استفاده از عکس یک استراتژی برای افرادی است که شغل آن‌ها تحت تأثیر ظاهر آن‌ها می‌تواند تغییر کند. مدل‌ها برای این‌ که استخدام شوند نیاز دارند تا شرایط ظاهری، قد و وزن خود را به عنوان اطلاعات فردی خود ذکر کنند. این امر در مورد کارهای مدیریتی صدق نمی‌کند، در کارهای اجرایی و مدیریتی، سوابق تحصیلی، تجارب کاری شما و دوره‌هایی که دیده‌اید مهم است و اهمیتی ندارد که دچار اضافه وزن هستید یا خیر.

رزومه‌های امروزی و داشتن عکس روی آن‌ها

با تغییراتی که در طی سال‌های اخیر در زمینه تکنولوژی اتفاق افتاده بیشتر امور کاری و حتی زندگی ما به اینترنت و فضای دیجیتال گره خورده است. رزومه نویسی نیز تحت همین شرایط تغییر کرده است و به صورت مدرن‌تر انجام می‌شود. اگر در سایت‌های کاریابی و استخدام عضو شده باشید، خواهید دید که بخشی برای عکس شما در نظر گرفته‌ شده و می‌توانید عکس خود را در آن قرار دهید.

عکس در رزومه های آنلاین

یکی از مواردی که تکنولوژی به همراه داشته، دسترسی به اطلاعات افراد از طریق جستجوی نام آن‌ها است. دسترسی به پروفایل کاربری افراد در سایت‌های مختلف نظیر فیس‌بوک، اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر کار دشواری نیست و تمامی این برنامه‌ها می‌توانند یک یا چند عدد از عکس‌های شما را نشان دهند. پس به این نتیجه می‌رسیم پیدا کردن عکس افراد در دنیای امروز اصلا کار پیچیده‌ای نیست.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved