fbpx

آیا پس از اتمام تحصیلاتم می توانم در آمریکا اقامت داشته باشم؟ (تغییر وضعیت)

آیا پس از اتمام تحصیلاتم میتوانم در آمریکا اقامت داشته باشم؟ (تغییر وضعیت)

 F1به OPT و OPT به H1B

بیشتر دانشجویان بین المللی  در دوره های کارشناسی و ارشد امید دارند که بعد از اتمام  تحصیلاتشان به کار مشغول شوند در واقع تغییر وضعیت F1 به  H1B؛ که امکان این تغییر به صورت مستقیم وجود دارد و یا اینکه می توانند ابتدا به OPT تغییر وضعیت داده و سپس به وضعیت H1B وارد شوند.

OPT فرصتی است که در اختیار دانشجویان برای آموزش دادن و کار کردن در زمینه مرتبط با تحصیلاتشان قرار می گیرد که علاوه بر کار کردن می توانند یک کارفرمای حامی نیز برای تغییر وضعیت به H1B خود بیایند.

OPT

یک ویزا برای دوره ی استخدامی 12 ماهه با آموزش علمی است که به دانشجویان  F1 فرصت می دهد پس از اتمام تحصیلات کارشناسی و یا ارشد خود تجربه کاری کسب کنند،دانشجویان می توانند در طول برنامه ی تحصیلی یا پس از اتمام آن از این دوره استفاده کنند.

مزیت های واجد شرایط OPT شدن:

کسب تجربه ی عملی مرتبط با رشته ی تحصیلی

شروع کار بعد از دریافت EDA یا مجوز اشتغال

12 ماه ماندن در آمریکا و اشتغال به کار

در صورت داشتن مدرک STEM(علمی،فناوری،مهندسی،ریاضی)درخواست 17 ماه اقامت را می توانید ارسال کنید تا به وضعیت H1B ویزای خود را تغییر دهید.

تغییر وضعیت F1 به H1B

برای تغییر وضعیت F1 به H1B باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله یک:

اولین و مهمترین مرحله، پیدا کردن یک کارفرمای حامی H1B  می باشد.

برای تغییر وضعیت از F1  به H1B چه به شکل مستقیم یا از OPT داشتن درخواست کار از یک کارفرما که بتواند به اداره ی USCIS ثابت کند که می تواند 95% دستمزد کار را به شما پرداخت کند

مرحله دو: 

باید در موعد مقرر درخواست تشکیل پرونده ی H1B را ارائه دهید.

USCIS  برای صدور ویزاهای H1B محدودیت ایجاد کرده است.هر ساله برای ویزای H1B در دسته ی عمومی 65000 ویزا و برای فارغ تحصیل از دانشگاه های آمریکا مدرک کارشناسی ارشد و دکترا 20،000 تقاضا را تایید می کند.پس باید به موقع درخواستتان را ارائه دهید.

مرحله سوم:

کارفرما باید درخواست H1B شما را ارسال کند.

بعد از درخواست کار از کارفرما، باید درخواست تغییر وضعیت شما توسط کارفرما ثبت شود،که پس از تایید، شما به H1B تغییر وضعیت می دهید.

مرحله چهارم:

صلاحیت داشتن CAP-GAP را بررسی کنید.

گاهی ممکن است شما برای تغییر وضعیت به H1B درخواست داده باشید ولی پرونده در حالت تعلیق باشد و بررسی آن صورت نگرفته باشد که در این صورت شما واجد تمدید شکافی شده و اجازه خواهید داشت در وضعیت F1 بمانید؛ به این صورت که پس از تایید گرفتن برای اشتغال مجوز F1 شما منقضی می شود

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved