fbpx

آیا می‌دانستید آمریکا ….؟!

آیا می‌دانستید آمریکا ....؟!

آیا می‌دانستید آمریکا ….؟!

یکی از ابتدایی‌ترین شرط‌ها برای مهاجرت به یک کشور، داشتن اطلاعات در مورد آن کشور است؛ شما برای این‌که به مردم آن کشور نزدیک شوید و بهتر بتوانید با آن‌ها زندگی کنید بهتر است پیش از مهاجرت اطلاعات خود را در مورد آن کشور افزایش دهید، حال اگر قصد شما مهاجرت به کشور آمریکا است بیایید با 10 حقیقت جالب در مورد این کشور آشنا شویم تا اگر جایی کسی در خیابان دستتان را گرفت و سؤالی پرسید، به راحتی پاسخ دهید.

 

  1. پرنده‌ی ملی ایالات‌متحده آمریکا، عقاب است.
  2. بر روی پرچم آمریکا 50 ستاره و 13 خط وجود دارد. 50 ستاره، نشان‌دهنده‌ی  50 ایالت آمریکا و 13 خط نشان‌دهنده‌ی 13 مستعمره‌ی اصلی آمریکا می‌باشد.
  3. پایتخت ایالات‌متحده آمریکا، واشینگتن دی. سی در هیچ ایالتی قرار ندارد.
  4. بزرگ‌ترین ایالت آمریکا، ایالت آلاسکاست، جالب است بدانید این ایالت در سال 1867 از طرف روسیه به آمریکا به مبلغ 7.2 میلیون دلار فروخته‌شد.
  5. اولین دانشگاه آمریکا، دانشگاه هاروارد است، این دانشگاه در سال  1636 ، بیش از 3 قرن پیش، در کمبریج ماساچوستز تأسیس شد.
  6. ایالت ویرجینیا به مادر رئیس‌جمهورها مشهور است چراکه 8 تن از رئیس‌جمهورهای آمریکا در این ایالت به دنیا آمده‌اند:

George Washington

Thomas Jefferson

James Madison

James Monroe

William Henry Harrison

John Tyler

Zachary Taylor

Woodrow Wilson

  1. جوان‌ترین رئیس‌جمهور ایالات متحده، جان اف کندی بود که در 43 سالگی به ریاست جمهوری رسید. مسن‌ترین رئیس‌جمهور هم، رئیس‌جمهور کنونی یعنی جو بایدن است که در سن 78 سالگی به ریاست جمهوری رسید.
  2. بلندترین کوه آمریکا با 6 هزار و 190 متر ارتفاع، کوه دنالی است که در آلاسکا قرار دارد.
  3. در گذشته، در دوران طلایی هلند (Dutch Golden Age)، نام نیویورک، نیو آمستردام بوده است.
  4. ساعت تابستانی، جلو کشیدن ساعت، در همه‌ی بخش‌های آمریکا به جز بخش‌هایی از آریزونا، هاوایی، قلمروهایی مانند ساموآی آمریکا، گوام، جزایر ماریانای شمالی، پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات‌متحده وجود دارد.

 

کدام مورد را می‌دانستید؟

 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved