fbpx

آیا من نیاز به ادامه‌ی تحصیل در مقاطع عالی دارم؟

آیا من نیاز به ادامه‌ی تحصیل در مقاطع عالی دارم؟

ادامه تحصیل یکی از تصمیمات مهم زندگی هر انسانی می‌باشد. این خود شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا مایل به ادامه‌ی تحصیلات خود هستید یا خیر. البته که نتیجه‌گیری آسان نخواهد بود، چرا که این تصمیم آینده‌ی شما و خانواده‌تان را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ پس خوب است راهی را انتخاب کنید که در آینده پشیمان نشوید. یکی از راه‌هایی که به شما در اخذ این تصمیم بزرگ کمک می‌کند،

  • مشورت با افراد با تجربه است؛
  • مشخص کردن اهداف و انتظارات خود و سپس تصمیم‌گیری بر اساس آن نیز شما را یاری می‌کند.
  • راه دیگر نیز مطالعه و بالا بردن اطلاعات خود در زمینه‌ی مورد نظر است.

امروز می‌خواهیم برخی از دلایلی که نشان می‌دهد آیا داشتن تحصیلات عالی برای شما انتخاب مناسبی است یا خیر را بررسی کنیم:

  1. تأثیرات ذهنی:

شما با داشتن تحصیلات عالی می‌توانید سطح اطلاعات خود را در زمینه‌ی مورد علاقه‌تان افزایش دهید. این تحصیلات قدرت تفکر نقادانه شما را بالا می‌برد و توانایی تفکر و نتیجه‌گیری شما را ارتقا می‌بخشد.

 

  1. افزایش مهارت:

تحصیلات دانشگاهی در رشته‌ی مورد علاقه، استعدادهای شما را پرورش و مهارت‌هایتان را افزایش می‌دهد.

 

  1. آمادگی اجتماعی:

با تحصیل در دانشگاه که نمونه‌ای محدود اما کامل از دنیای بیرون است می‌توانید مهارت‌های اجتماعی خود را افزایش دهید و در آینده به بهترین شکل در اجتماع حاضر شوید، فعالیت داشته باشید و پیشرفت کنید.

 

  1. افزایش فرصت‌ها:

فرصت‌های بیش‌تر درنتیجه‌ی تحصیلات عالی به سراغ شما می‌آیند. این فرصت‌ها شامل فرصت‌های شغلی بهتر، دوستان مناسب‌تر، زندگی راحت‌تر و رفاه بیش‌تر می‌شوند.

 

  1. درآمد بیش‌تر:

برای زندگی در دنیای کنونی به منبع درآمدی امن و مناسب احتیاج خواهید داشت. هر چه تحصیلات و مهارت شما در زمینه‌ی کاری بیش‌تر باشد، به دنبال آن احتمال کسب درآمد و رفاه بیش‌تر نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

  1. امنیت شغلی:

کارفرما برای افرادی که تحصیلات بالاتری دارند، احترام بیش‌تری قائل است. معمولاً بین متقاضیان یک شغل، احتمال پذیرش فردی که تحصیلات بالاتری دارد بیش‌تر است. البته که تحصیلات تنها ملاک تصمیم‌گیری برای کارفرما نخواهد بود، تجربه‌ی کاری، مهارت و… نیز مهم هستند. اگر شرکتی هم مجاب به کاهش نیروهای خود شود، افرادی که تحصیلات بیش‌تری دارند، از امنیت بالاتری برخوردار هستند.

 

کشور آمریکا با فراهم آوردن امکانات و مؤسسات آموزشی متنوع، امکان تحصیل را برای تمامی علاقه‌مندان فراهم می‌کند و از آن‌ها برای رسیدن به آینده‌ای روشن‌تر حمایت می‌کند.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved