fbpx

آشنایی با شهر  دالاس آمریکا

آشنایی با شهر  دالاس آمریکا

 دالاس فورت ورث از بزرگترین مناطق شهر نشین در  ایالت تگزاس آمریکا می باشد. دالاس سومین شهر پرجمعیت این ایالت (بعد از هیوستون و سن آنتونیو ) و کلانشهر پهناور دالاس فورت ورث است. مساحت دالاس حدود  ۹۹۹/۳ کیلومتر مربع است. این شهر از نظر قومی تنوع زیادی دارد؛ کمتر از نیمی از جمعیت آن از نژاد اروپایی هستند و یک چهارم ساکنان دالاس آفریقایی و آمریکایی هستند و بیش از یک سوم آنها اسپانیایی تبار هستند. 

برای کسانی که از مناطق شمالی آمریکا به اینجا می آیند آب و هوا بسیار خوشایند خواهد بود چون این ایالت از آب و هوای خوبی برخوردار است؛ آب و هوای دالاس برای آن دسته از مهاجران که ماه های بسیار خشک و گرم تابستان را دوست دارند ، برای آفتاب گرفتن مناسب می باشد.  زمستانهای دالاس معتدل با سردی کوتاه است.

معمولاً منطقه شهری دالاس و مناطق شهری همجوار، به صورت پیوسته تحت نام کلان‌شهر دالاس-فورت وورث شناخته می‌شوند و همه اهالی این کلان‌شهر خود را ساکنین «دالاس» می‌نامند. برخی از این شهرهای مجاور مهم عبارتند از: پلینو، فریسکو، ریچاردسون، اروینگ، آرلینگتون و فورت وورث.

دالاس شهری  ایمن و مدرن با بهترین مراکز علمی و آموزشی است. کسانی که برای تحصیل به این شهر  آمریکا نقل مکان می کنند باید مطمئن باشند که از بهترین کیفیت آموزشی برخوردار خواهند شد. به طوری که در میانه ی غربی ایالات متحده ی آمریکا، دالاس از این نظر به عنوان یک شاخص شناخته می شود.

دانشگاه ها و مراکز علمی شهر دالاس

 دانشگاه باپتیست دالاس (1898) ، دانشگاه متودیست جنوبی (1911) ، دانشگاه دالاس (1956) ، دانشگاه تگزاس در دالاس (1961) از مراکز علمی این شهر هستند.

 اقتصاد دالاس تنوع بی نظیری دارد و به عنوان یک بازار عمده فروشی کالا در جهان شناخته می شود. نام دالاس با نفت و پنبه عجین شده است. دالاس یکی از مهمترین مراکز حمل و نقل بار در منطقه جنوب غربی آمریکا  است. فرودگاه دالاس از شلوغ ترین فرودگاه های جهان است. تجارت در دالاس مبتنی بر مشاغلی از جمله بانکداری ، بازرگانی ، فناوری اطلاعات ، حمل و نقل و به ویژه ارتباطات از راه دور می باشد. رقابت برای دستیابی به بهترین مشاغل زیاد است و کسانی که تجربه بیشتری داشته باشند شانس بیشتری برای جذب در بازار کار را دارند.

دالاس در امور بانکی ، مالی و تجاری در جنوب غربی آمریکا پیشرو  است و حدود شش هزار شرکت دفتر مرکزی خود را در این شهر تاسیس کرده اند. هم چنین یکی از بزرگترین مراکز تولید و خدمات مخابراتی و فناوری پیشرفته آمریکا است مانند تولید نرم افزار، خدمات رایانه ای و ساخت سخت افزار رایانه، نیمه هادی ها و تجهیزات ارتباطی بی سیم . 

دفتر مرکزی صدها شرکت نفت هنوز مانند بسیاری از شرکتهای تامین تجهیزات حفاری و اکتشافات ژئوفیزیکی در دالاس مستقر هستند. 

فعالیت های فرهنگی مانند اپرا ، باله ، موزیکال و کنسرت های سمفونیک دالاس شهرت دارند. تئاتر کالیتا همفریس (1959 ؛ بخشی از مرکز تئاتر دالاس) است که توسط فرانک لوید رایت طراحی شده است . 

مالیات کمتر باعث انتخاب شهر دالاس به عنوان مکانی برای زندگی می شود که در هزینه های زندگی بسیار صرفه جویی شود. شرایط این ایالت بر سبک کلی زندگی و شغل شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

خرید یا اجاره ملک در دالاس ارزان تر از شهرهای اطراف مانند هیوستون است. در هر جای دالاس فضای سبز و پارک وجود دارد حدود 407 پارک در این شهر قرار دارد.

موزه ها ، گالری های هنری ، نمایش ها و پارک هایی که هر روز فعالیت های زیادی دارند از جاذبه های زندگی در دالاس می باشد.

مهاجرت برای کار از دلایل عمده  نقل مکان به دالاس می باشد؛  اشتغال در امور بانکی، انرژی، تجارت، فناوری اطلاعات، مراقبت های بهداشتی، تحقیقات پزشکی، ارتباطات از راه دور، حمل و نقل و تدارکات از زمینه های پیدا کردن شغل در دالاس می باشد. حقوق و دستمزد در دالاس زیاد است و هزینه زندگی در مقایسه با شهرهایی مانند نیویورک نسبتاً پایین است. 

ورزش در  فضای باز  در طول سال، مسیرهای دوچرخه سواری ، فعالیت های آبی، مسیرهای دویدن در کنار  دریاچه معروف وایت راک، پارک تفریحی شش پرچم  از فعالیت های سرگرم کننده در دالاس می باشد.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved