fbpx

آشنایی با رشته های علوم اجتماعی در آمریکا

آشنایی با رشته های علوم اجتماعی در آمریکا

آشنایی با رشته های علوم اجتماعی در آمریکا

مردم شناسی

از این رشته با عنوان علم بشریت یاد می شود و موضوعات زیادی از جمله رفتار شناسی و روابط فرهنگی  جوامع را شامل می شود. علاوه بر تمرکز بر تاریخ گذشته برای دوران معاصر نیز کاربردی است.

باستان شناسی

در این رشته بشریت و مدارک و اسناد مادی که فرهنگ های مختلف از خود در طول تاریخ به جای گذاشته اند مورد مطالعه قرار می گیرد. در این رشته  با حفاری، تجزیه و تحلیل و بررسی داده های به دست آمده به نتایج مورد نظر می رسند.

اقتصاد

اقتصاد به تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات و به نحوه عملکرد سیستم های اقتصادی جهان هم از لحاظ نظری و هم از نظر عملی می پردازد. این رشته برای هرکسی که به دنیای اقتصاد کنونی علاقه مند است کاملاً مناسب است.

جغرافیا

دانشی که به تجزیه و تحلیل جمعیت، سرزمین، رابطه بین این دو و اغلب پیوند با علوم زمین (مانند زمین شناسی) می پردازد. در سطح تحصیلات تکمیلی گرایش هایی مانند اقیانوس شناسی، مدیریت محیط زیست یا جغرافیای گردشگری را می توان انتخاب کرد.

تاریخ

تاریخ موضوعی است  گسترده که شامل مناطق وسیع و دوره های زمانی جهان می شود.  تحصیلات تکمیلی فرصتی برای متخصص شدن در اختیار علاقمندان این رشته قرار می دهد. تفسیر منابع، بررسی نظریه های فعلی و گذشته و ارزیابی ایده ها بر اساس شواهد موجود از روش های مطالعاتی در این رشته است.

حقوق

تحصیل در حقوق  امکان جستجو در انواع مختلف سیستم های حقوقی در یک حوزه خاص مثل قانون قراردادها، حقوق بین الملل یا حقوق جزاء را به علاقمندان می دهد. 

زبان شناسی

زبان شناسی مطالعه زبان است، تحقیق در شکل و ساختار، زمینه یا معنای آن. به جای یادگیری  تکلم با یک زبان خاص، بیشتر به نحوه ساختار خود زبان می پردازد. در درون زبانشناسی، طیف گسترده ای از مطالعه وجود دارد، از نگاه به دستور زبان گرفته تا تکامل زبان. 

علوم سیاسی

سیاست تقریبا تمام زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین جای تعجب نیست که یک  حوزه مطالعاتی جذاب را برای علاقمندانش ایجاد کند. فلسفه سیاسی، سیاست تطبیقی و روابط بین الملل امکان مطالعه رویدادهای تاریخی و فعلی را به وجود می آورد. 

روانشناسی

روانشناسی به مطالعه رفتار اجتماعی و فرآیندهای عصب شناختی در دو حیطه ی نظری و تجربی می پردازد. حوزه وسیعی از مطالعه که شامل ذهن انسان و زمینه هایی مثل رشد کودک ، روابط بین فردی یا روانشناسی اجتماعی را در بر می گیرد.

 جامعه شناسی

جامعه شناسی؛ مطالعه جامعه، در سطح فردی و ساختاری است. مباحثی مانند مذهب و تحرکات اجتماعی، طیف گسترده ای برای انتخاب تخصص در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

لازم به ذکر است پذیرش در رشته علوم اجتماعی  در آمریکا ، یکی از خدمات شرکت وان کی ویزا  در اخذ پذیرش می باشد.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved