fbpx

آشنایی با دانشگاه ییل آمریکا 

آشنایی با دانشگاه ییل آمریکا 

دانشگاه ییل از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های آمریکا و جهان است.

این دانشگاه خصوصی در سال ۱۷۰۱ میلادی در شهر نیوهیون ایالت کنتیکت آمریکا تاسیس شد. دانشگاه ییل یکی از هشت دانشگاه خصوصی Ivy League است. بیش از 300 سال پیش جایی که هنوز هم اقامت دارد بزرگان زیادی را در خود پرورش داده است. از جمله پنج رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، 52 برنده جایزه نوبل ، 118 محقق مارشال ، 230 دانشمند رودس و بسیاری دیگر از چهره های برجسته سیاسی (هیلاری کلینتون ، جان کری و …) از دانشگاه ییل فارغ التحصیل شده اند .

ییل از 14 دانشکده دانشگاهی تشکیل شده است که شامل کالج اصلی کارشناسی ، دانشکده علوم و هنرهای تکمیلی ییل و دوازده مدرسه تحصیلات تکمیلی فردی است. ییل علاوه بر پردیس اصلی خود که در مرکز شهر نیوهیون واقع شده است ، یک محوطه دانشگاه دیگر و یک مرکز بزرگ ورزشی را در West Haven شامل می شود. ییل با ارزش تقریبی 26 میلیارد دلار یکی از ثروتمندترین موسسات آموزش عالی در ایالات متحده آمریکا  است.

در تمام سالهای متمادی دانشگاه ییل در رده بندی های مختلف یکی از بالاترین و برترین موسسات آموزش عالی در ایالات متحده آمریکا بوده است.

دانشگاه ییل برنامه های مختلف یادگیری آنلاین و ابتکاری را برای دانشجویان فعلی خود ارائه می دهد. آموزش آنلاین در ییل از روش های مختلفی از جمله YouTube ، iTunes ، Coursera و از طریق دوره های Open Yale ارائه می شود. در حالی که دانش آموزان می توانند دوره های مختلف را از طریق یادگیری آنلاین به پایان برسانند ، برنامه های تحصیلی Yale هنوز هم به حضور در دانشگاه نیاز دارند و نمی توانند به صورت کاملا آنلاین تکمیل شوند.

محبوب ترین رشته هایی که در مقاطع مختلف تحصیلی در ییل ارائه می شوند شامل موارد زیر است: علوم زیستی و زیست پزشکی، تاریخ، ریاضیات و آمار، مهندسی، اقتصاد، زبان انگلیسی، مطالعات میان رشته ای، علوم سیاسی و روانشناسی. 

پذیرش دانشگاه یيل

 در دانشگاه ییل می توان برای مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده هنر وعلوم پذیرش گرفت. دانشگاه ییل تضمین می کند که دانشجویان واجد شرایط را بدون توجه به شرایط مالی آنها می پذیرد و آن ها را بدون بدهی فارغ التحصیل می کند. دانشگاه ییل برای پذیرش دانشجویان خارجی آزمونهای SAT، ACT را از دانشجویان متقاضی می گیرد که متقاضیان باید حداقل نمرات آزمون SAT، ACT را کسب کنند. دانشگاه ییل کمک های مالی نیز به دانشجویان جدید پرداخت می کند و حدود ۵۹ درصد از دانشجویان جدیدالورود از کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه ییل برخوردار می شوند که این کمک های مالی به صورت وام در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

به دلیل کیفیت بالای آموزشی و اهمیت دادن به نحوه تدریس و بازدهی بالا، نسبت دانشجو به استاد در این دانشگاه 6 به 1 است و این کالج 73.4 درصد کلاس های خود را با کمتر از 20 دانشجو برگزار می کند. میانگین میزان ماندگاری دانشجویان سال اول که در واقع شاخص رضایت دانشجویان می باشد، 99 درصد است.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved