fbpx

آشنایی با ایالت داکوتای شمالی North Dakota آمریکا

چالشهای مشترک دانشجویان بین المللی در آمریکا

آشنایی با ایالت داکوتای شمالی North Dakota آمریکا

داکوتای شمالی  به عنوان سی‌ونهمین ایالت در ۲ نوامبر ۱۸۸۶ به ایالات متحده آمریکا پیوسته‌است. مساحت این  ایالت تقریبا یکصد و هشتاد و چهار هزار کیلومتر مربع است . جمعیت این ایالت حدود هفتصد و هفتاد هزار نفر است.

داکوتای شمالی از ایالت‌های غرب میانه آمریکا ست که  با کانادا و استان ساسکاچوان آن مرز مشترک دارد. داکوتای شمالی از شرق با ایالت مینه‌سوتا ، از غرب با ایالت مونتانا ، از جنوب با ایالت داکوتای جنوبی هم مرز است. پایتخت این ایالت شهر بیسمارک و بزرگترین شهر آن فارگو است. مینوت یکی دیگر از شهرهای مهم این ایالت می باشد.

از نظر مساحت  داکوتای شمالی در رتبه ۱۹ و از نظر جمعیت رتبه ۳ و از نظر تراکم رتبه ۴ را بین  ۵۰ ایالت آمریکا داراست. همچنین جزو کم‌تراکم‌ترین ایالت‌های آمریکا محسوب می شود. حدود ۹۸٪ جمعیت  این ایالت را سفید پوستان تشکیل می‌دهند.

واژه ی داکوتا به معنی دوستان از نام یک قبیله سرخپوستی گرفته شده‌است. بوستان آزادی و ایالت سوارکار قهار  از دیگر نام های این ایالت است.

از مراکز علمی فرهنگی مهم داکوتای شمالی ، دانشگاه داکوتای شمالی و دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی را می توان نام برد.

اقتصاد این ایالت بر کشاورزی استوار است .داکوتای شمالی نیاز آمریکا را در تولید گندم بهاره ، گندم دوروم ، نخود فرنگی خشک ، لوبیای خشک خوراکی ، عسل ، بذر کتان و کلزا تامین می کند. همچنین داکوتای شمالی تولید کننده برتر عسل آمریکا است.

چمنزارهای ملی میسوری کوچک با بیش از 1 میلیون هکتار بزرگترین چمنزار در ایالات متحده آمریکا و یکی از سه چمنزار داکوتای شمالی است. داکوتای شمالی بیش از هر ایالت دیگر پناهگاه حیوانات وحشی است. دریاچه ساکا کاویا خط ساحلی بیشتری نسبت به ساحل اقیانوس آرام کالیفرنیا دارد.

از جاذبه های داکوتای  شمالی  پارک ملی تئودور روزولت می باشد. خرس های تدی نام خود را از رئیس جمهور سابق آمریکا تئودور روزولت گرفته اند. در داکوتای شمالی پارک ملی تئودور روزولت واقع شده است ، که به حیات وحش طبیعی و شهرت دارد.

پارک ایالتی بزرگراه  مجموعه ای از بزرگترین مجسمه های آهن قراضه در جهان ساخته است که در فواصل امتداد 32 مایل از بزرگراه دو خط، در قسمت جنوب غربی ایالت داکوتای شمالی است.

تعداد وسایل نقلیه ثبت شده بیشتر از تعداد افراد در داکوتای شمالی است. هوا در داکوتای شمالی بسیار متفاوت است . در این ایالت چهار فصل، تابستان های گرم و زمستان های سرد را تجربه خواهید کرد. تابستانهای گرم و مرطوب باعث می شود که دما به  80 درجه  (فارنهایت) برسد ، در حالی که زمستان های داکوتای شمالی با دمای کمتر از یخبندان و بارش فراوان برف مشخص می شود. مردم محلی بخصوص در ماه های گرم به طور منظم ماهیگیری و شکار می کنند ، زیرا ماهیگیری در یخ و حرکت برفی در ماه های زمستان محبوبیت بیشتری دارد.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved