fbpx

قوانین واکسیناسیون کرونا در دانشگاه های کشور آمریکا

قوانین واکسیناسیون کرونا در دانشگاه های کشور آمریکا:

پس از همه‌گیری ویروس کرونا دوره‌ی آموزش مجازی در بسیاری از دانشگاه‌های کشور آمریکا آغاز شد اما در نهایت با تولید و تزریق واکسن، یک ‌بار دیگر در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به روی دانشجویان باز شده است.

گشایش دانشگاه‌ها و قوانین متنوع واکسیناسیون، تبدیل به دغدغه‌ی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی شده است. پیشنهاد می‌شود که این دانشجویان پیش از ورود به کشور آمریکا با قوانین خاص واکسیناسیون در دانشگاه مورد نظر خود آشنا شوند.

تا به امروز واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، جانسون اند جانسون، مدرنا، سینوفارم و سینوواک، موفق به دریافت تأییدیه سازمان جهانی بهداشت (WHO) شده‌اند. از طرف دیگر تنها واکسن‌های فایزر، مدرنا و جانسون اند جانسون مجوز سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) را گرفته‌اند این واکسن‌ها روزانه به‌صورت گسترده در کشور آمریکا تزریق می‌شوند.

 طبق آخرین بررسی‌ها،برخی از دانشگاه ها و کالج ها در کشور آمریکا اعلام کرده‌اند که تنها دانشجویانی را می‌پذیرند که واکسینه شده‌اند؛ اما هر موسسه آموزشی در این زمینه قوانین خاص خود را برای دانشجویان تعیین می‌کند. بهتر است با تعدادی از این قوانین آشنا شوید:

  • قرنطینه:

تعدادی از دانشگاه‌های کشور آمریکا، از دانشجویان، واکسینه شده یا نشده، می‌خواهند که پیش از شروع ترم تحصیلی مدتی را قرنطینه شوند.

*  اگر کلاس‌ها پیش از اتمام قرنطینه آغاز شوند، دانشجو در آن زمان _با توجه به قوانین دانشگاه_ می‌تواند از امکانات کلاس مجازی استفاده کند.

  • آموزش از راه دور:

اگر دانشجو نتواند پیش از شروع ترم به صورت کامل واکسینه شود، تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی امکانات آموزش از راه دور را برای وی مهیا می‌کنند.

  • رعایت نکات بهداشتی:

 دانشگاه‌ها، با توجه به قوانین خاص خود، گاهی به دانشجویانی که هنوز به صورت کامل واکسینه نشده‌اند اجازه می‌دهند با رعایت نکات ایمنی، استفاده از ماسک و انجام آزمایش کرونا به صورت مداوم، شخصاً در کلاس‌ها حاضر شوند.

  • واکسیناسیون مجدد:

اگر دانشجویی واکسن مورد تائید WHO یا FDA را تزریق نکرده باشد، ممکن است دانشگاه مجدد او را واکسینه کند.

  • عدم وجود قانون واکسیناسیون:

در این میان تعدادی از دانشگاه‌ها واکسیناسیون را شرط اصلی پذیرش دانشجو قرار نمی‌دهند اما دانشجو موظف است هر چند روز یک بار آزمایش دهد.

این قوانین مدام در حال تغییر اند به همین دلیل بهتر است پیش از هرگونه اقدامی با قوانین واکسیناسیون دانشگاه مورد نظر خود آشنا شوید.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved