fbpx

جزییات آزمون آیلتس (IELTS)

جزییات آزمون آیلتس (IELTS)

جزییات آزمون آیلتس (IELTS)

دانشجویان بین المللی  غیر بومی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، معمولاً  برای اثبات توانایی  زبان انگلیسی خود باید به دانشگاه مورد نظرشان برای پذیرش ، مدرک معتبری ارائه دهند.

آیلتس یک آزمون معیار منصفانه، دقیق و قابل اعتماد برای سنجش مهارت های زبانی است و از سال 1989 به عنوان یک آزمون جهانی مورد تایید برای کسانی که قصد ادامه تحصیل یا کار در یک محیط انگلیسی زبان را دارند طراحی شده است. 

آیلتس 

آیلتس با مشارکت جهانی متخصصان آموزش زبان شورای بریتانیا IDP ارزیابی زبان انگلیسی آیلتس استرالیا و کمبریج اداره می شود. کمبریج که  در زمینه تحقیقات در جهان مشهور است،

مسئول توسعه آزمون آیلتس است. شورای انگلیس و IDP به دلیل داشتن تخصص و امنیت در زمینه آزمون ، مسئول تحویل آزمون آیلتس در سراسر جهان هستند.

جزئیات شرکت در آیلتس

آیلتس یک آزمون کتبی است که دارای 4 بخش گوش دادن، خواندن، نوشتن و گفتار است و شامل یک مصاحبه گفتگوی حضوری رو در رو با یک ممتحن آموزش دیده و معتبر است.

مهارت انگلیسی مکالمه  و توانایی های ارتباطی در دنیای واقعی  سنجیده می شود.

آیلتس از انواع استاندارد انگلیسی ، آمریکایی ، استرالیایی و بریتانیایی استفاده می کند؛ برای آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی و شامل انواع سوالهای مختلفی است

(برچسب گذاری طرح ،نقشه ، نمودار ، چند گزینه ای ، پاسخ های کوتاه  ، و غیره). این امر برای اطمینان از مرتبط بودن و منصفانه بودن آزمون برای داوطلبان صرف نظر از زمینه فرهنگی یا محل تحصیل است.

نمره ی مورد نیاز آیلتس برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد چند می باشد؟

هر دانشگاه ممکن است شرایط ویژه ی خود را داشته باشد و حتی در هر رشته نیز ممکن است این نمرات از هم متفاوت باشند.

اما به طور کلی  برای مقطع کارشناسی آیلتس نمره 6 به بالا مورد نیاز است و برای کارشناسی ارشد نمره آیلتس 6.5 به بالا مورد نیاز می باشد. 

جزئیات ثبت نام آیلتس چیست؟

آیلتس دارای بیش از 1000 مرکز آزمون رسمی در بیش از 140 کشور در سراسر جهان ، از جمله بیش از 50 مکان آزمون در کلان شهرهای بزرگ ایالات متحده است.

شرکت کنندگان در آزمون آیلتس باید  حداقل یک ماه قبل از اینکه بخواهند در این آزمون شرکت کنند در آن ثبت نام کنند و از قبل برنامه ریزی کنند. 

فرم درخواست شرکت در آزمون آیلتس را باید تکمیل و هزینه آزمون را پرداخت کنند. هزینه آزمون آیلتس با ارز محلی هر کشور تعیین می شود ، و در هر مکانی متفاوت است

به طور مثال در آمریکا هزینه شرکت در آیلتس بین 215 تا 245 دلار است.

آزمون های آیلتس حداکثر 4 بار در ماه در دسترس است و روزهای پنجشنبه یا شنبه ارائه می شود. مراکز آزمون وظیفه انتخاب تاریخ آزمون را دارند که می خواهند ارائه دهند.

پذیرندگان نتیجه آزمون آیلتس؟

بیش از 9000 سازمان در 140 کشور در سراسر جهان مدرک آیلتس را می پذیرند. این آزمون به محبوب ترین آزمون سطح بالای زبان انگلیسی انگلیسی برای اهداف مطالعه، کار و مهاجرت تبدیل شده است.

انواع آزمون آیلتس؟

دو آزمون آیلتس برای انتخاب وجود دارد ؛ آموزش آکادمیک و عمومی. آیلتس آکادمیک برای آموزش عالی و صدور گواهینامه حرفه ای تحصیلی استفاده می شود.

 IELTS General Training برای اهداف کاری یا مهاجرت استفاده می شود. بخش گوش دادن و صحبت کردن در آیلتس برای هر دو دوره آکادمیک و عمومی یکسان است . شرکت کنندگان آزمون توجه به انتخابشان در بخش های مختلف خواندن و نوشتن شرکت می کنند.

  Reading Academic متون معتبری از کتاب ها ، مجلات ، روزنامه ها و غیره را شامل می شود ، در حالی که Reading عمومی شامل متون معتبر از کتاب های شرکت ، اسناد رسمی ، کتاب ها ، روزنامه ها و غیره است. تفاوت بین نوشتن دانشگاهی و نوشتن آموزش عمومی در محتوا ، ماهیت آنها است.

چگونگی آمادگی برای آیلتس ؟

تمام داوطلبان ثبت نام آزمون در ایالات متحده پس از اتمام درخواست آنلاین خود ، آزمون آزمایشی آیلتس رایگان دریافت می کنند. همچنین مطالعه سوالهای آزمون های سالهای قبل به آمادگی شرکت کنندگان کمک می کند.

زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس؟

نتایج آزمون 13 روز پس از شرکت در آزمون به ایمیل شرکت کنندگان ارسال می شود و پیش نمایش آنلاین نتایج به مدت 28 روز در دسترس است.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved