fbpx

آشنایی با ایالت پنسیلوانیا Pennsylvania

آشنایی با ایالت پنسیلوانیا آمریکا Pennsylvania

آشنایی با ایالت پنسیلوانیا آمریکا  Pennsylvania

پنسیلوانیا ایالتی در شمال شرق آمریکا است که پایتخت آن شهر هریسبورگ است. پیتسبورگ و فیلادلفیا  دو شهر مهم آن هستند.

موقعیت جغرافیایی پنسیلوانیا

همسایگان این ایالت  از جنوب‌شرقی دلاور، از جنوب مریلند، از جنوب‌غربی ویرجینیای غربی، از غرب اوهایو، از شمال شرقی با دریاچه ایری و استان انتاریو در کانادا، از شمال نیویورک و از شرق نیوجرسی هستند. پنسیلوانیا سی و سومین ایالت بزرگ و پنجمین ایالت پرجمعیت ایالات متحده آمریکا است.

آب و هوای پنسیلوانیا

 آب و هوای پنسیلوانیا بسیار متفاوت است. پنسیلوانیا در زمستان سرد و در تابستان شرجی است. در بخش جنوبی ایالت، آب و هوا نیمه‌گرمسیری و  مرطوب است. تابستان‌ها اصولاً گرم و شرجی است. هر چه به سمت ارتفاعات پیش برویم، آب و هوای زمستان‌ها سردتر شده و تعداد روزهای ابری و مقدار بارش برف بیشتر می‌گردد. 

مراکز آموزش عالی پنسیلوانیا

سامانه‌ی ایالتی آموزش عالی پنسیلوانیا یک سامانه‌ی دانشگاه عمومی در همسود است که ۱۴ مؤسسه‌ی آموزشی دولتی را زیر نظر دارد. دانشگاه وست چستر میان این ۱۴ موسسه بیشترین دانشجو را دارد.

سامانه‌ی همسود آموزش عالی نیز چهار مؤسسه‌ی آموزشی را ساماندهی می‌کند.این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، دانشگاه لینکلن، دانشگاه پیتزبورگ و دانشگاه تمپل هستند. این مؤسسات کاملاً مستقل هستند و تنها در مواردی بودجه‌ی ایالتی دریافت می‌کنند.

همچنین ۱۵ کالج اجتماعی عمومی و دانشگاه  فناوری خارج از سامانه‌ی ایالتی آموزش عالی پنسیلوانیا مشغول به کار هستند. به علاوه چندین دانشگاه فناوری، کالج و دانشگاه خصوصی نیز در پنسیلوانیا، با ارائه‌ی مدرک دو ساله و چهار ساله وجود دارد.

دانشگاه کارنگی ملون، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه پیتزبورگ در انجمن دانشگاه‌های آمریکایی عضو هستند. این انجمن تنها از دانشگاه‌های تحقیقاتی پیشرو دعوت به عمل می‌آورد.

دانشگاه لیهای یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که در بتلهم قرار گرفته است. دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا، اولین دانشگاه ایالات متحده آمریکا خوانده می‌شود و در زمین اعطایی دولت ساخته شده است. همچنین تنها دانشگاه ایالت و از لحاظ جغرافیایی، جنوبی‌ترین دانشگاه آیوی لیگ است.

کالج پزشکی دریاچه‌ی ایری نیز یک مؤسسه‌ی خصوصی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است که پردیس اصلی آن در ایری قرار دارد و پردیس‌های وابسته‌ای در گرینزبرگ و خارج ایالت (دو پردیس) دارد. این مؤسسه‌ی پزشکی با ۲۲۰۰ دانشجو بزرگترین مدرسه‌ی پزشکی ایالات متحده آمریکا است. آکادمی هنرهای زیبای پنسیلوانیا اولین و قدیمی‌ترین مدرسه‌ی هنر کشور آمریکا  است. 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved