fbpx

آشنایی با ایالت ویسکانسین Wisconsin آمریکا

آشنایی با ایالت ویسکانسین Wisconsin آمریکا

آشنایی با ایالت ویسکانسین Wisconsin آمریکا

 ویسکانسین در سال 1848 به عنوان سیمین ایالت آمریکا ثبت شده است. نام این ایالت از رودخانه ویسکانسین وام گرفته شده است. مساحت تقریبی ایالت ویسکانسین در حدود یکصد و هفتاد هزار کیلومتر مربع و جمعیت این ایالت بالغ بر پنج میلیون و هشتصد هزار نفر است. این ایالت غرب میانه ایالات متحده آمریکا با مینه سوتا در غرب، آیووا در جنوب غربی، ایلینوی در جنوب و دریاچه میشیگان در شرق مرز مشترک دارد.

ویسکانسین  بیست و سومین ایالت از نظر مساحت در بین پنجاه ایالات آمریکا است. مدیسون پایتخت این ایالت است.  بزرگ‌‎ترین شهر آن میلواکی در غرب دریاچه میشیگان واقع شده است. ایالت ویسکانسین ملقب به «سرزمین لبنیات آمریکا» یا  Dairyland America است؛ در تولید پنیر شهرت فراوان دارد. 

 ویسکانسین به 72 شهرستان تقسیم شده است. ویسکانسین دارای آب و هوای قاره ای مرطوب در  تابستان گرم و زمستان سرد است. جغرافیای ویسکانسین متنوع است و با قرارگیری این ایالت  بین دریاچه های بزرگ و رودخانه می سی سی پی، ویژگی های مختلف جغرافیایی را در خود جای داده است و دارای دریاچه های داخلی زیادی با اندازه های متنوع است.

چشم انداز متنوع ویسکانسین این ایالت را به مکانی محبوب برای تعطیلات در فضای باز و رویدادهای زمستانی شامل اسکی، ماهیگیری روی یخ و دربی با اتومبیل برفی تبدیل کرده است.بخش شمالی کوهستانی و بخش غربی مرتفع می باشد.  ویسکانسین از نظر خط ساحلی Great Lake (دریاچه های بزرگ) در رتبه سوم قرار دارد. اقتصاد این ایالت مبتنی بر محصولات کشاورزی و جهانگردی  و صنعت توریسم است. 

 دانشگاه های ویسکانسین 

تحصیلات عمومی دانشگاهی  پس از اتمام دوره متوسطه در ویسکانسین در 26 دانشگاه که بهترین آنها دانشگاه مدیسون است  و 16 کالج فنی ویسکانسین  امکان پذیر است. کالج ها و دانشگاه های خصوصی ویسکانسین شامل Alverno، کالج بیلویت، دانشگاه کاردینال Stritch، دانشگاه کارول، کالج کارتاژ، کالج اجوود،  کالج لیک لند ، دانشگاه لارنس ، دانشگاه مارکت ، دانشکده پزشکی ویسکانسین، دانشکده مهندسی میلواکی، کالج ریپون، کالج سنت نوربرت، ویسکانسین کالج لوتری، دانشگاه ویتربو می شوند.

چندین کالج و دانشگاه برتر در ویسکانسین در میلواکی واقع شده اند که بزرگترین شهر این ایالت است. ده ها دانشگاه تحقیقاتی بزرگ ، کالج های متوسط ​​و کالج های هنرهای لیبرال کوچک نیز در سراسر ویسکانسین و در شهرهایی مانند لا کروس، اوکلر، ووکشا و پایتخت ایالت مدیسون واقع شده اند.

 کلیه دانشگاه های چهار ساله با اعطای مدرک، در ویسکانسین با بودجه عمومی بخشی از سیستم دانشگاه ویسکانسین هستند که یکی از بزرگترین کارفرمایان ایالت است. ساکنان ویسکانسین می توانند از طریق برنامه تبادل دانشجویی Midwest در کالج ها و دانشگاه های دولتی در هشت ایالت دیگر از جمله ایلینوی ، مینه سوتا و میشیگان شرکت کنند .

گردشگری یک صنعت بزرگ در ویسکانسین است واز این نظر  در رده سومین ایالت آمریکا از این نظر است. مقاصد گردشگری مانند خانه روی صخره در نزدیکی Spring Green ، موزه جهانی سیرک در بارابو و The Dells of the Wisconsin سالانه هزاران بازدید کننده را به خود جلب می کند و جشنواره هایی مانند Summerfest و  EAA Oshkosh Air Show توجه بین المللی را به خود جلب می کنند. فعالیت های تفریحی فضای باز از ماهیگیری و قایقرانی در فصل تابستان گرفته تا اسکی و پیاده روی در برف در زمستان در این ایالت  محبوب هستند.

فرانک لوید رایت (۱۸۶٧ تا ۱٩۵٩) که یک معمار بومی ویسکانسین بود، به خاطر طراحی ساختمان های “ارگانیک” که با محیط خود هماهنگ بودند، به شهرتی جهانی دست یافت. یکی از چشمگیرترین طراحی های رایت، خانه خود او موسوم به تالیسین ایست در اسپرینگ گرین بود.


علاقه مندان به جاده باید در موزه هارلی دیویدسون در میلواکی توقف کنند. این مکان یکی از برترین مقاصد گردشگری است که تاریخچه این موتورسیکلت های مشهور را گرامی می دارد. بیش از ۴۵۰ موتورسیکلت کلاسیک، از جمله یک موتورسیکلت که متعلق به الویس پریسلی بود، در این موزه وجود دارد. 

موزه هنرهای میلواکی که یک یادمان معماری در برابر دریاچه است، جایی است که باید از آن بازدید کرد. در این مکان از ۳۵ هزار اثر هنری از دوران باستان تا به امروز در یک بنای ساخته شده با الهام از آینده نگهداری می شود.

مدیسون جایگاه باغ های گیاهشناسی اولبریچ است که دارای ۶٫۴ هکتار باغ های نمایشی فضای آزاد و یک پالایشگاه استوایی سرپوشیده است که یک آبشار دارد و در آن پرندگان آزادانه پرواز می کنند.  ماهیگیری و شکار، ویژه  شکار گوزن سفید  در ویسکانسین رواج زیادی دارد. 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved