fbpx

آشنایی با ایالت داکوتای جنوبی آمریکا

آشنایی با ایالت داکوتای جنوبی آمریکا

داکوتای جنوبی  South Dakota از ایالت‌های غرب میانه آمریکا است. مرکز آن پیر و شهر مهم آن سو فالز است. این ایالت از سمت شرق با ایالت مینه سوتا، از سمت شمال غربی با ایالت مونتانا، از سمت شمال با ایالت داکوتای شمالی، از سمت غرب با ایالت وایومینگ، از سمت جنوب با ایالت نبراسکا و از سمت جنوب شرقی با ایالت آیووا مرز مشترک دارد. مساحت تقریبی این ایالت در حدود دویست هزار کیلومتر مربع می باشد. 

آب و هوای ایالت داکوتای جنوبی

ایالت داکوتای جنوبی آب و هوایی قاره ای دارد: زمستان های سرد و خشک و تابستان های گرم و مرطوب. 

اقتصاد داکوتای جنوبی

اقتصاد ایالت داکوتای جنوبی بر پایه صنایعی مانند خرده فروشی، امور مالی و بهداشتی استوار است. داکوتای جنوبی با زیبایی های طبیعی بکر، یک صحنه پر جنب و جوش فرهنگی، یک اقتصاد قوی و فرصت های شغلی در حال رشد، به  افراد زیادی  گزینه های  انتخاب ارائه می دهد.

مالیات کم (بدون مالیات بر درآمد شخصی ، مالیات بر دارایی شخصی یا مالیات بر ارث ، کار در داکوتای جنوبی به معنای پول بیشتر در جیب شما است) ، فرصت های شغلی و برنامه های متنوع، تاکید بر آموزش و پرورش و کاهش کارنامه های قانونی یا محدودیت ها  از عوامل جذب افراد است. 

جاذبه های ایالت داکوتای جنوبی

جنگل ملی بلک هیلز  با پنج هزار کیلومتر مربع  وسعت در جنوب غربی ایالت داکوتای جنوبی از جاذبه های این ایالت می باشد. قله بلک الک که مرتفع‌ترین قله کوه‌های راکی در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود، در جنگل ملی بلک هیلز قرار گرفته است.

مجسمه یادبود راشمور یک بنای تاریخی ملی در پارک داکوتای جنوبی آمریکا است. این بناها بر روی کوهی قرار دارند که چهره چهار تن از مشهورترین روسای جمهور آمریکا( جورج واشنگتن ، توماس جفرسون ، تئودور روزولت و آبراهام لینکلن ) بر روی سنگ کوه در ابعاد بزرگ کنده‌کاری شده است.

جایچی مانیتو یک اندوختگاه طبیعی کوچک که  عمده شهرتش به دلیل حضور بومیان باستانی آمریکا و نیز برآمدگی‌های «Sioux Quartzite» است که ۱.۶ میلیارد سال قدمت داشته و به دوره پرکامبرین بازمی‌گردد. از سوی دیگر این مکان به عنوان محل تدفین سرخپوستان آمریکا نیز شناخته شده است. نام این محل در زبان محلی «Anishinabe» به معنی «روح بزرگ» است.

پارک ملی غار بادی و پارک ملی بدلندز در این ایالت قرار دارند.

یادبود اسب دیوانه ، یکی دیگر از مجسمه های برجسته کوهستان است. Crazy Horse Memorial بزرگترین کنده کاری کوهی در جهان است و از سال 1948 تولید آن آغاز شده است.

آبشار سو در بزرگترین شهر داکوتای جنوبی و همچنین شهر رپید در داکوتای جنوبی قرار دارد.

داکوتای جنوبی پناهگاه فسیل ها و موزه هایی است که در سراسر ایالت گسترش یافته است ، میلیون ها سال پیش ، فضایی که اکنون توسط ایالت داکوتای جنوبی اشغال شده است زیستگاه گونه های بی شماری از موجودات ماقبل تاریخ بود. 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved